Słownik pojęć dla wydawców portali miejskich
Słownik pojęć 101miast.pl to zbiór terminów, pojęć i definicji związanych z szeroko pojętą branżą marketingową. Jest to swoisty leksykon, który pomaga wydawcom portali w zrozumieniu działań opisanych na blogu w temacie portali ich promocji i komunikacji marketingowej.
Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych terminów, które często pojawiają się w naszym centrum wydawców i na naszej stronie:
Słownik ogólny
Content marketing to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści, które mają przyciągnąć i zatrzymać określoną grupę docelową.
Dowiedz się więcej na ten temat w naszym artykule: Content marketing kompletny przewodnik.
101miast.pl to domena główna.
Google Analytics to bezpłatne narzędzie dostarczone przez Google, do analizy i mierzenia ruchu na stronie internetowej.
Dowiedz się więcej na ten temat w naszym artykule:
Google AdSense to narzędzie od Google, do monetyzacji portalu, poprzez wyświetlanie na nim reklam.
Responsywna strona internetowa to taka, która automatycznie dostosowuje się do rozmiaru ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. Dzięki temu, bez względu na to, czy przeglądasz ją na komputerze, tablecie czy smartfonie, zawartość będzie zawsze czytelna i dobrze dopasowana do rozdzielczości ekranu.
SEM (Search Engine Marketing) obejmuje głównie płatne wyniki wyszukiwania, reklamy reklamy (Google Ads).
SERP to dynamiczna strona, która prezentuje użytkownikom zestawienie najbardziej odpowiednich informacji na podstawie ich zapytania. Oprócz tradycyjnych wyników organicznych i płatnych, SERP często zawiera dodatkowe elementy, takie jak fragmenty wyróżnione czy sugestie dotyczące powiązanych zapytań. SERPy to wyniki np. Google lub Youtube.
Subdomena to dodatkowy adres internetowy, który jest częścią większej, głównej domeny. 101miast.pl to domena główna, warszawa.101miast.pl to subdomena.
Testy A/B to etoda testowania różnych wersji strony lub elementów strony w celu wybrania najlepszej opcji.
Konwersja to cel, który chcemy osiągnąć dzięki naszym działaniom marketingowym, np. sprzedaż produktu, wypełnienie formularza poprzez realizacje akcji.
Współczynnik konwersji to stosunek liczby osób, które wykonały pożądaną akcję, do liczby wszystkich odwiedzających stronę
Słownik pojęć do SEO
Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) to bezpłatne narzędzie dostarczone przez Google, które umożliwia właścicielom witryn śledzenie ich pozycji w wynikach wyszukiwania oraz diagnozowanie i rozwiązywanie problemów technicznych.
Usługa Google dostępna pod adresem: https://search.google.com/search-console?hl=pl
Robots.txt pełni funkcję protokołu, informując roboty wyszukiwarek o tym, które adresy URL są przeznaczone do indeksowania, a które powinny być pominięte.
SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, głównie Google. Zarówno na stronie jak i poza nią.
SERP to dynamiczna strona, która prezentuje użytkownikom zestawienie najbardziej odpowiednich informacji na podstawie ich zapytania. Oprócz tradycyjnych wyników organicznych i płatnych, SERP często zawiera dodatkowe elementy, takie jak fragmenty wyróżnione czy sugestie dotyczące powiązanych zapytań. SERPy to wyniki np. Google lub Youtube.
Ruch organiczny to zbiór użytkowników, którzy trafiają na Twoją stronę internetową poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Innymi słowy, są to osoby, które szukały konkretnych informacji i znalazły Twoją stronę jako jedną z pierwszych w wynikach wyszukiwania
Long-tail keywords: Długie, bardziej szczegółowe frazy kluczowe, które są często mniej konkurencyjne.
Keyword stuffing to przeciążanie tekstu słowami kluczowymi, co może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie.
Kanibalizacja słów kluczowych to sytuacja, w której kilka różnych podstron naszej witryny konkuruje o pozycję w wynikach wyszukiwania dla tego samego lub bardzo podobnego słowa kluczowego. Np. post, produkt w sklepie i kategoria, które mają taką samą nazwę.
Słowa kluczowe to wyrażenia, które dodajemy do treści cyfrowych, aby zwiększyć widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania na te frazy. Dzięki nim użytkownicy łatwiej znajdą nasze treści, gdy będą szukać konkretnych informacji.